Sağlık Çorlu.org

sağlıklı bir yaşam için

Alkol meme kanseri riskini artırıyor

By admin • Nov 14th, 2008 • Category: Kadınlara Özel

Alkol kanser ilişkisi pozitif

Yapılan daha önceki çalışmalarda da alkol tüketimiyle meme kanseri arasında bağlantı kurulmuş ancak, farklı türdeki alkollü içkilerin, diğerlerine göre daha riskli olup olmadığı konusunda çelişkili değerlendirmeler yapılmıştı.

Açıklama Barcelona’da yapıldı

ABD Oakland Üniversitesi Sürekli Tıbbi Bakım Programı’ndan Dr. Arthur Klatsky başkanlığındaki araştırma ekibi tarafından yapılan ve alkol türüne bakılmaksızın ne kadar tüketildiğinin incelendiği araştırma, İspanya’nın Barcelona kentinde düzenlenen Avrupa Kanser Örgütü’nün toplantısında açıklandı.

2 bin 829 vaka

Araştırmada, alkollü içki tüketimi alışkanlığı olan 70 bin 33 kadına, 1978 ve 1985 yılları arasında, sağlık tetkikleri sırasında sorular soruldu. 2004 yılına kadar bu kadınların 2 bin 829′una meme kanseri teşhisi kondu.

Klatsky ve ekibi, araştırmalarında kadınların hangi tür alkollü içki içtiğini ve ne kadar tükettiğini inceledi ve günde bir kadehten az içenlerle karşılaştırma yapıldı.

Araştırmacılar, şarap, bira ya da likör içen kadınlar arasında meme kanseri riski açışından bir fark bulunmadığını ortaya koydu.

Kadeh sayısı riski artırıyor

Araştırmaya göre, günde bir kadehten az içen kadınlarla karşılaştırılan, günlük alkol tüketimi günde bir ya da iki kadeh olan kadınların, meme kanserine yakalanma riski yüzde 10, günde 3 kadehten fazla içki içen kadınlarınki de yüzde 30 daha fazla bulunuyor.

Çalışmayla bağlantısı bulunmayan İtalya’daki Avrupa Onkoloji Enstitüsü’nden Patrick Maisonneuve, bu verilerin şimdiye kadar büyük ölçüde göz ardı edilen risk faktörleri olduğunu ifade etti.

Tür değil miktar

Maisonneuve, biradan daha sağlıklı olduğunu düşündükleri için kadınların şarap içmesinin doğru olmadığını, sorunun alkollü içkinin türüyle değil, tüketilen miktarla ilgili olduğunu belitti.

Bazı uzmanlar da çalışmalarda kalp rahatsızlığına karşı koruduğu ortaya konan kırmızı şarabın sağlıklı olduğu yönündeki çeşitli öneriler bulunması nedeniyle kafaların karışacağına işaret etti.

Başka bir uzman grubu ise alkol tüketiminin, kandaki kansere neden olabilecek hormon düzeyini artırdığını düşünüyor.

İngiliz Kanser Dergisi’nde (British Journal of Cancer) 2002′de yayımlanan verilerde, İngiltere’de yılda 44 bini bulan meme kanseri vakalarının yüzde 4′ünün alkol tüketimiyle bağlantısı bulunduğu ortaya konmuştu.

Tagged as: , ,

admin is
Email this author | All posts by admin

Leave a Reply